wtorek, 9 czerwca 2020

ZAMEK Z PIASKU



TYTUŁ   „Zamek z piasku”  
AUTOR   Magdalena Witkiewicz  
ILOŚĆ STRON   347
DATA PREMIERY   20.05.2020
WYDAWNICTWO   Filia 


„To dziwne, że nawet gdy jesteśmy już dorośli, to wciąż tak bardzo dobrze czujemy się w ramionach rodziców.” 


 Największym skarbem jaki możemy otrzymać jest pierwsza miłość, która zostaje do końca naszego życie przy naszym boku. Możemy wtedy się starzec, ale umrzeć szczęśliwie. Magdalena Witkiewicz napisała książkę o pierwszej miłości, która przetrwała kilkanaście lat i przetrwa jeszcze dłużej. Ale przez te kilka lat przeszli kilka burz, a nawet huragan. 


Weronika, główna bohaterka ma już większość życia za sobą. Ma męża, mieszkanie, brakuje jej tylko do szczęścia i spełnienia dziecka. Pomimo starań nie widać  rezultatów. Weronika popada w obsesje na punkcie dziecka, które za wszelka cene  chce mieć. Pragnie zostać mamą już teraz, w tym wieku. Ale gdzie w tym wszystkim jej mąż? Czy on nie ma nic do powiedzenia? Dlaczego miałby przytakiwać na taka zachciankę żony? Wkrótce na jaw wychodzą nowe fakty, które zdruzgotają bohaterkę. Czy małżeństwo przetrwa tak ciężka próbę? Czy może posypie się jak domek z kart, czy zniknie jak domek z piasku podczas przypływu? 


"Związek pomiędzy dwojgiem ludzi bywa kruchy. Dokładnie tak jak zamek z piasku. Gdy odwrócisz głowę, zaleje go morska fala. Pozostanie tylko słona morska woda albo słone łzy." 


  

Przeżyłam wiele emocji czytając książkę Magdaleny Witkiewicz, począwszy od pozytywnych do negatywnych, a na końcu przeszłam do uśmiechu. Długo po zakończeniu siedziałam z książka i myślałam nad tym, że historia mogła skończyć się na wiele innych sposobów i dlaczego autorka akurat wybrała taki. Wpadłam w melancholię i było mi z tym dobrze. „Zamek z piasku” zdecydowanie dostał nominacje do mojej ulubionej książki miesiąca, mam zamiar nadrabiać twórczość Magdaleny Witkiewicz i mam cichą nadzieje, że wrócę jeszcze do historii Weroniki i jej małżeństwa. Bardzo lekka i przyjemna, pomimo wielu problemów przytoczonych w powieści można znaleźć coś dla siebie i zagłębić się w lekturze. 
Polecam, bo warto! 

OCENA
5/5

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

♣ Za wszystkie komentarze z góry dziękuje
♣ Jeżeli w komentarzu pozostawicie link do swojego bloga, na pewno go odwiedzę!

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia